Bulgaria Insurance

Коронавирусът – притеснения, въпроси, планове за пътувания в чужбина

date 27 Февруари, 2020

С увеличаване на заразените и новите случаи на диагностициране на коронавирус (COVID-19) в различни държави, клиентите ни се обаждат, за да знаят какви превантивни мерки да предприемат и дали трябва да продължат своите планове за пътуване или да отменят пътуванията си.

Препоръчваме да се информирате за ситуацията чрез официални източници като:

Какво представлява новият коронавирус?

Новият коронавирус (COVID-19) е нов щам на коронавирус, първо идентифициран в град Ухан, Китай. Предишните щамове на човешкия коронавирус включват коронавирусът на SARS, който предизвика пандемия през 2003 г.     

Детайлна информация може да прочетете в подготвения от Министерство на здравеопазването документ: Въпроси и отговори относно COVID-19

Какви са симптомите?

Типичните симптоми включват температура, кашлица, задух и затруднено дишане. В по-тежки случаи инфекцията може да причини пневмония или бъбречна недостатъчност. Симптомите могат да бъдат по-тежки сред по-възрастни хора, тези с отслабена имунна система или хронични състояния като диабет, рак и белодробни заболявания.

ВАЖНО: Министерството на здравеопазването има открита специална информационна телефонна линия, на която граждани и организации могат да задават своите въпроси относно епидемията с коронавирус 2019-nCoV. На телефонен номер (02) 807 87 57, от понеделник до петък, в рамките на работното време (от 8.30 до 17 часа), информация можете да получите от лекар-епидемиолог.

Как мога да предпазя себе си и другите?

Задължително е редовно да се мият ръцете и да се покриват устата и носа при кашляне и кихане. По-подробни съвети може да прочетете в публикуваната информация от Европейския център за превенция и контрол на заболяванията относно новия коронавирус – 2019-nCov

Трябва ли да се изследвам предварително за коронавирус?

Няма смисъл да се изследвате за коронавирус, ако не сте развили симптоми на заболяването. Най-важната препоръка е запазването на спокойствие и изследване в случай на анамнеза и препоръка от лекуващия лекар.

Покриват ли се тестове за коронавирус от Застрахователя?

Застрахователят не покрива разходи за превантивни и профилактични прегледи/тестове за каквито и да било заболявания, включително и коронавирус.

ВАЖНО: Какво да правим, ако се съмняваме за инфекция с коронавирус?

В България към момента за новия коронавирус могат да бъдат изследвани граждани с проявени симптоми като:   

  • Висока температура (над 38◦С);
  • Тежка респираторна инфекция с кашлица и трудности в дишането;
  • Начална пневмония.

Допълнителни фактори са: пътуване в райони с епидемичен риск през последните 14 дни или са хора, които са били в контакт с човек с диагноза или подозирана инфекция COVID-19.     

При съвпадение на поне един от симптомите, се изпълняват указанията на Националния Кризисен Щаб:   

  • Обаждате се на Вашия личен лекар
  • Ако не разполагате с личен лекар, моля свържете се по телефона с Регионалната здравна инспекция по местоживеене
  • Не посещавайте лично здравните заведения, а първо осъществете контакт по телефона и следвайте дадените Ви указания
  • При по-тежка симптоматика моля обадете се на тел. 112   

Bulgaria Insurance

Пробите се взимат единствено и само от лечебни заведения по предписание на лекуващ лекар и се изпращат в Националната референтна лаборатория. Изследването е безплатно за гражданите и болниците, тъй като средствата се осигуряват от Министерството на здравеопазването.

   

Кои страни са засегнати?

Епидемията започна в Хубей, провинция в източната централна част на Китай, и вече в много други страни са докладвани случаи. Актуализация на ситуацията е налична от Европейския център за превенция и контрол на заболяванията (ECDC), както и информация за държавите с потвърдени случаи на заразени лица може да се прочете в публикувания на сайта на Министерство на здравеопазването Списък на държавите в света (без Китай) с регистрирани потвърдени случаи на COVID-19, 24.02.2020 г.

Страната, която предстои да посетя, е засегната. Мога ли да отменя пътуването си?

По принцип, застрахователни компании, които предлагат застраховки при пътуване и отмяна на пътуване в чужбина, компенсират отмяната на пътуването само при определени събития, които са настъпили със самото застраховано лице. Обикновено това са злополука или заболяване, довели до загуба на работоспособност или смърт на застрахованото лице, член на семейството му или негов близък роднина, както и други медицински или не медицински покрития, изрично посочени в застрахователните полици.

По застраховка "Отмяна на пътуване", предлагана от ЗК България Иншурънс, не се покрива отмяната на пътуване, ако се дължи на:

  • Неотложна карантина.
  • Епидемии, имащи особености на пандемия (обявена от Световната здравна организация), проявяваща се под тежка форма и висока вирулентност, които могат да причинят висока смъртност или да доведат до налагане на ограничителни мерки с цел намаляване на риска от предаване на заболяването на гражданското население, като например, но без да се счита за изчерпателно изброяване: затваряне на училища, затваряне на обществени заведения, ограничаване на обществения транспорт в градовете, ограничаване на въздушния транспорт.
  • Официално предупреждение на Министерство на външните работи да не се осъществяват пътувания в конкретна държава, както и пътувания в държави, които са в състояние на гражданска война или война с друга държава.   
  • Други рискове, изрично посочени в застрахователните полици.

При какви обстоятелства мога да получа обезщетение по застраховка "Отмяна на пътуване", предлагана от ЗК България Иншурънс, ако отменя/прекъсна/съкратя пътуването си?

  • Злополука или заболяване, които водят до загуба на работоспособност или смърт на Застраховано лице, член на семейството му или негов близък роднина.
  • Неочаквано влошаване на предшестващо или хронично заболяване, което налага хоспитализация и е противопоказно за започване или продължаване на пътуването.
  • Усложнение при бременност, в случай че бременността е медицински установена и потвърдена след сключването на застрахователния договор.
  • Стачки в транспорта, които към момента на сключване на застраховката не са били оповестени и вследствие, на които клиента пропуска първоначалното отпътуване 

Вижте още...

Често задавани въпроси за Covid-19

27 Март, 2020

В продължение на нашите грижи за Вас се обърнахме към специалисти, които да обобщят и да дадат отговори на често задавани въпроси относно пандемичния [...]

Прочети още

Коронавирусът – притеснения, въпроси, планове за пътувания в чужбина

27 Февруари, 2020

С увеличаване на заразените и новите случаи на диагностициране на коронавирус (COVID-19) в различни държави, клиентите ни се обаждат, за да знаят какв [...]

Прочети още
Login Search call EN
Вход за клиенти Вход за партньори Вход за лечебни заведения
24/7 Център за обслужване на клиенти +359 700 13 555