Здравна застраховка
Може да подадете претенция за обезщетение, свързана с Вашата здравна застраховка по един от следните два начина:
Онлайн
- Подаване на Претенция за изплащане на застрахователно обезщетение от клиенти, регистрирани потребители в сайта на ЗК България Иншурънс, в специалната секция – Вход за клиенти, където попълвате съответната застрахователна форма. В случай, че нямате регистрация, може да се регистрирате бързо и лесно с Вашата застрахователна карта тук.
ВАЖНО: Услугата се предлага изцяло онлайн само за клиенти, с които имаме сключено споразумение с работодателя за периодично предаване на оригиналните документи към уведомлението. За съжаление, поради законови ограничения не можем да изплащаме обезщетения само въз основа на сканирани документи. В случай, че нямаме споразумение с работодателя Ви, може да подадете заявлението си Онлайн, но ще изплатим обезщетението, след получаване на оригиналните документи.
- Формата за Претенция може да изтеглите по-долу и да попълните електронно или на ръка.
Считано от 6-ти април 2022 г. се въвежда облекчен
режим за подаване на застрахователни претенции за удобство на клиентите,
както следва:
- Претенции в размер до 500 лв. фактурна стойност по здравна застраховка
„България Здраве“ ще бъдат обработвани без необходимост от представяне на
оригинални финансови документи, като
Застрахователят запазва правото си да изиска същите в случай на
необходимост.
- За да се възползвате от облекчената процедура без оригинални
финансови/платежни документи е необходимо допълнително към Претенцията и
приложените документи да попълните, подпишете и изпратите ДЕКЛАРАЦИЯ
към претенция за изплащане на застрахователно обезщетение в размер до 500,00
(петстотин) лева по здравна застраховка „БЪЛГАРИЯ ЗДРАВЕ“.
- Запазете документа, попълнете и подпишете. След като подпишете Декларацията, изпратете на: claims.health@bulgariainsurance.bg, заедно с прикачени останалите необходими документи или качете през личния си онлайн акаунт в Е-платформа за обслужване на клиенти.
* Номерът на застрахователната Ви полица се съдържа в номера на индивидуалната здравна карта и представлява първите 12 цифри преди средното тире.
В случай, че нямате регистрация в електронната платформа за клиенти, може да се регистрирате бързо и лесно с Вашата застрахователна карта тук.
ВАЖНО: Обръщаме внимание на нашите клиенти и партньори да вземат предвид някои технически изисквания от страна на Дирекция „Застрахователни претенции“, които да оптимизират процеса при обработването, както следва:
- Изпращане на четливи копия на документите, като при сканиране на финансови/платежни документи - фактура с касова бележка, да не се закрива част от информацията, било то на фактурата или на касовата бележка
- Преди сканиране, върху оригиналният екземпляр на касовата бележка/фактура/документ, застрахованото лице следва да запише: Предявено на …. (актуална дата) по претенция към „ЗК България Иншурънс“ АД.
По куриер или лично в офиса на дружеството на следния адрес:
София
1618, бул. „България“ № 110-В, ЗК България Иншурънс АД
Списък с изискуеми документи от Застрахователя за завеждане на претенция при настъпване на застрахователно събитие:
- Уведомление за настъпване на застрахователно събитие – оригинал
- Амбулаторен лист или талон, удостоверяващ извършен преглед при лекар специалист, който трябва да съдържа номер, дата, печат, УИН на лекаря, имената на застрахованото лице, анамнеза, обективно състояние, диагноза, назначени изследвания и терапия
- Резултати от изследванията
- Епикриза при болнично лечение
- Стикери на консуматив, използван при операции (ако има такъв и той е заплатен от застрахованото лице) – оригинал
- Рецепта – ако е за еднократно закупуване на лекарства – оригинал, ако е за многократно закупуване на лекарства – копие
- Секторна рентгенова снимка за лечение на пулпит, периодонтит и хирургични услуги, към Пакет Стоматологична помощ
- Фактура с касов бон, на името на застрахованото лице, като във фактурата и касовия бон, трябва да са отразени отделните цени на здравните услуги и стоки и стойностите да са разбити по дейности (повърхности) в Пакет Стоматологична помощ – оригинал
При възстановяване на разходи за диоптрични стъкла за очила за корекция на зрението или коригиращи контактни лещи се изискват следните документи:
- Уведомление за настъпване на застрахователно събитие – оригинал
- Амбулаторен лист или талон, удостоверяващ извършен преглед при лекар-офталмолог извършен в лечебно заведение, който трябва да съдържа номер, дата, печат, УИН на лекаря, имената на застрахованото лице, отразена промяна във визуса с не по-малко от 0,5 диоптъра
- Рецепта за изписаната корекция на зрението
- Фактура от оптиката, в която са изписани поотделно стойността на рамките, стойността на стъклата и стойността на изработката – оригинал