6 Април, 2020
Глобалната пандемия Covid-19 е история с неясен край. Това, което е ясно e, че въздействието й върху човешкия живот и здраве вече е трагично, както и че компаниите трябва да действат незабавно, за да защитят своите служители, да се справят с бизнес предизвикателствата и рисковете, и да помогнат за смекчаване на последствията от епидемията по всякакъв начин.
За много хора психологическото въздействие на пандемията може да окаже значително влияние върху цялостното им здравословно състояние. Убедени сме, че всеки отговорен работодател в този стресиращ период на несигурност, непосредствена заплаха за здравето и живота, както и за бизнеса, прави всичко необходимо, за да предпазите служителите си. Сегашната ситуация няма да е краткотрайна и през този период поддържането на психично здраве и социално благосъстояние на служителите е също толкова важно, колкото и грижата за физическото им здраве.
Колкото и стабилно да бъде планирането на непрекъснатостта на бизнеса, често човешкият аспект и подкрепата, които предлагате на вашите хора, се оказват ключови за ефективното възстановяване на личността, екипа и бизнеса.
Тук сме, за да помогнем
Това е невероятно предизвикателно време за всички ни, но има още един инструмент, който може да предоставите като работодател, за да подкрепите служителите си през този период - да им осигурите достъп до професионални консултантски услуги и подкрепа по време на COVID-19 чрез Програмата за подпомагане на служителите (EAP). Тя ще допринесе за овладяване на повишените нива на стрес и тревожност, породени от новия коронавирус, за по-бързо и ефективно приспособяване към работа от дистанция, за преодоляване на личните и назряващи социално-икономически проблеми, които биха изпитали членовете на вашия екип.
Какво е Програма за подпомагане на служителите?
Програмата за подпомагане на служителите (EAP) е външна програма, която работодателите могат да предоставят на служителите, за да подпомогнат тяхното психично здраве и благополучие.
Чрез програмата вашите служители и семействата им ще имат достъп до услуги за професионално консултиране и подкрепа, когато имат най-голяма нужда от тях - конфиденциална помощ чрез квалифицирани специалисти за тези, които се борят в момента с проблеми на психичното здраве като тревожност, страх или депресия. Тъй като настоящата епидемия от COVID-19 причинява толкова голяма несигурност и тревожност за много хора, Програмата за подпомагане на служителите е релевантен начин да подкрепите вашия екип през този предизвикателен период.
Как Програмата за подпомагане на служители помага на вашите служители?
Програмата предоставя конфиденциална подкрепа на хората, които са на работното място или работят вкъщи и изпитват затруднения при справянето с настоящата обстановка, и които ще имат възможност да споделят своите притеснения и безпокойство.
Програмата за подпомагане на служители може да помогне при проблеми като:
И още много…
Какви са ползите за мен като работодател, прилагащ
Програмата за подпомагане на служители?
Предлагайки подкрепа на вашите служители, когато те се нуждаят най-много
В трудни времена някои хора от вашия екип може да не съумеят да се справят с промените, както други. Всеки един се сблъсква със собствените си предизвикателства и притеснения. В настоящия момент Програмата за подпомагане на служителите е полезен инструмент за вашите служители и семействата им по-успешно да се справят с обезпокоителното въздействие на COVID-19. Важно е, че е налице възможност за разговор с квалифициран професионалист и разработване на стратегия за управление на стреса и тревожността, което ще въздейства благотворно за подобряване на психологическото състояние.
Намаляване отсъствията поради болест и повишаване духа на персонала
Ако вашият екип чувства психическо неразположение, важно е да разберете, че това може да повлияе на ефективността в работата. В това извънредно време всички сме наясно, че за мнозина най-вероятно ще е невъзможно да се представят добре на работното място, а вие не бихте искали психичното здраве на вашия екип да пострада. Когато вашите служители чувстват, че имат инструмент, с който да контролират психичното си здраве, това ще повдигне духът им.
Повишена ангажираност на служителите
Въвеждането на позитивни психологически практики на работното място е една нова насока в областта на психологията на здравето на работното място. Служителите, които се чувстват добре и са здрави, са по-продуктивни и ангажирани. И инвестирането в благосъстоянието им не само подобрява тяхната ефективност, но дава усещане за вътрешна стабилност на компанията и за насърчаване на баланса между професионалния и личния живот, благополучието и здравето.
Повишена лоялност / задържане на служителите
Когато страната започне да се връща към нормалния ритъм на живот, вашите служители ще запомнят подкрепата, която сте им оказали по време на кризата COVID-19. Малки жестове, като този, ще повишат лоялността на вашия екип и ще подобрят процента на задържане. Това ще доведе до намаляване на текучеството на квалифициран и опитен персонал, следователно ще намалеят разходите, свързани с наемането и привличането на нови служители.
Искате да научите повече?
Ако ви е необходима по детайлна информация или изготвяне на индивидуално предложение, съобразено с вашите специфики и нужди, моля свържете се с нашите експерти на имейл: health@bulgariainsurance.bg, за да ви предоставят допълнителна информация за това как Програмата за подпомагане на служители може да помогне и на вашите служители.
Проактивната подкрепа към вашите служители е изключително важна в настоящата извънредна ситуация и ще бъде от полза за вашия бизнес за в бъдеще.
Тази учебна година започва с по-малко неизвестни от последните две. Пандемията отшумява. Не се обсъжда старт онлайн. Родителите са спокойни и уверени [...]
Прочети ощеКогато планираме своето пътешествие, е добре да помислим и към багажа си да добавим и спокойствие с Туристическа застраховка за България като инвестиц [...]
Прочети още