Bulgaria Insurance

„Здраве без граници“ е премиум продуктът в портфолиото от здравни застраховки

date 23 Юли, 2018

Bulgaria Insurance

   

Интервю на Николай Логофетов, Изпълнителен директор и Председател на УС на Застрахователна компания България Иншурънс в Novini.bg

   

Здравейте г-н Логофетов, ново лого? Разкажете ни какво се крие зад това?   

По скоро бих казал нова корпоративна идентичност. 2018 стартира много динамично с промяна в организацията на цялата компания – оформиха се нови екипи, обновиха се голяма част от продуктите и общите условия, стартирахме нови услуги. Смяната на бранда „ЗАД България“АД в „Застрахователна компания България Иншурънс“АД включва цялостна промяна на компанията – нова стратегия с ясни стратегически приоритети и амбициозни, но изпълними бизнес цели, промяна в начина на работа и отношение към клиентите и партньорите, предлагане на нови и по-атрактивни услуги и продукти, международно партньорство с компании от глобалната застрахователна група АХА.

За нас това е една вълнуваща промяна – първата по-значителна в името и изцяло нова корпоративна идентичност. Новата идентичност представя визията на компанията за бъдещето, стремежа към устойчив растеж и висока фирмена култура, и ангажимента да отговори на вече утвърдената си пазарна репутация. Тя е част от еволюцията на бранда ни през последните 14 г. и съвпада с появата на новата ни “Стратегия 2022“, която има за цел да позиционира Застрахователна компания България Иншурънс АД като предпочитан партньор и доставчик на съвременни застрахователни решения не само в сферата на здравното застраховане, но и в сферата на общото застраховане, както за корпоративни клиенти, така и за малък и среден бизнес и индивидуални клиенти. А новото ни лого допринася визуално за тази важна за нас трансформация.

Тъй като промяната на идентичността е процес, който отнема време, плановете на екипа са той да приключи до края на 2018 г. Скоро предвиждаме и модернизация на визията и функционалността на корпоративния ни сайт, за да предложим на своите клиенти и партньори структурирана и актуална информация за нашите продукти и услуги, лесен и удобен достъп както при закупуване на застраховки, начини на плащане, ползване на услуги, така и при заявяване на претенции.   


Услугите в дигитална среда – какво е поведението на потребителите и как ще посрещнете нуждите им?   

Модернизирани, технологични, дигитални, мобилни…. Дигитализацията много бързо навлиза в нашия бранш. Като основна мотивация за дигиталната трансформация в застрахователната сфера бих посочил подобряването на потребителското изживяване. Модернизацията и разширяването на спектъра от услуги са верният път към клиентите ни, както корпоративните, така и крайните.

Интересни са тенденциите при дигиталните услуги в застраховането. Както застрахователите, така и застрахователните брокери през последните години все повече се стремим да развием различни дигитални възможности, за да улесним достъпа на потребителите до застрахователните продукти и услуги. Покупката на застраховки и подаването на документи при настъпило събитие става много по-лесно и бързо. Тази характеристика е ключова, особено за новото поколение, което предпочита все повече продукти и услуги онлайн.

Към момента около 20-25% от клиентите взаимодействат с нас дигитално, като това не важи само за сключването на застраховки, но и за обслужването на претенции и оценката на риска. Компанията предлага три застраховки онлайн – за домаза пътуване и туристическа. Надяваме се скоро да предложим и други продукти – индивидуални здравни, злополуки, електронно оборудване и други. В началото на тази година предоставихме и нова услуга в удобство на нашите клиенти: Онлайн записване на час за лекар.

Ние в България Иншурънс се стремим да следваме клиентите в дигиталната среда, като вярваме, че тази тенденция ще промени сектора в близките години. Нашите очаквания са интересът към дигиталното застраховане да се засилва, защото това е бъдещето.


 Здраве без граници, ще ни разкажете ли повече?   

Стабилният дял на здравното застраховане е лесно обясним с факта, че здравната система в България не е такава, каквато бихме желали да бъде. Както и факта, че все повече българи търсят възможности за по-качествено лечение в чужбина. Като един от лидерите на местния застрахователен пазар в здравното застраховане в партньорство с AXA, глобален застраховател #1, от 2016 година ние предоставяме международни застрахователни решения на българските потребители.

Здраве без граници олицетворява една визия за преодоляване на разликата между висококачествено здравеопазване и географско положение. Продуктът е модерно застрахователно решение, адаптирано както за индивидуални клиенти, така и за ключови служители, което предоставя на хората, работещи и живеещи в България, възможности за висококачествени медицински услуги в широк кръг от лечебни заведения в цял свят. Обединявайки световно-признатата експертиза на AXA и местния опит и познания на България Иншурънс, Здраве без граници позволява на потребителите да имат достъп до медицински услуги по всяко време и навсякъде по света.

Здраве без граници се явява премиум продукта в портфолиото от здравни застраховки, които предлага компанията. Международните здравни планове гарантират солидна застрахователна защита с лимит на покритие от половин милион до 2,5 млн. евро, право на избор и достъп до най-съвременните медицински технологии, методи за лечение и диагностика. Търсенето на този продукт непрекъснато нараства независимо от нивото на покритие и цената.

Като пример за ползата от застраховката мога да дам един скорошен случай с ключов служител на наш корпоративен клиент по Здраве без граници, на който се наложи операция на предна кръстна връзка след контузия на ски пистата по време на зимната ваканция. Проблемът при увреждането бе, че едно подобно изместване може да причини увреждане на хрущяла, което води до много бързо развитие на артроза на колянната става и дегенерация. А на 32-години да живееш с мисълта за евентуална високостепенна, трайна и необратима инвалидизация, която значително би намалила качеството на живот и работоспособността, е доста неприятно чувство. Единствената алтернатива за клиента бе оперативна намеса, която трябваше да се случи в много кратки срокове. Със съдействието на глобалната мрежа на АХА клиентът ни бе изпратен в една от най-реномираните болници в Германия и операцията бе успешно проведена. Цената на операцията възлизаше на над 12 000 евро, срещу платена премия от 966 евро. Това е преимуществото да имаш международна здравна застраховка – осигурява лесен достъп високо квалифицирано здравеопазване и клиничен опит в цял свят.   


Г-н Логофетов, разкажете ни за екипа, който стои зад продуктите на компанията. Каква политика водите за да привлечете качествени кадри и да задържите специалистите?   

Преди всичко се гордеем с екипа си и същевременно се стараем да бъдем работодател, който се грижи за цялостното му израстване. В България Иншурънс ние, ръководителите на всички нива, се вслушваме в мнението на хората и ги насърчаваме да бъдат иновативни, защото служителите са основното ни предимство. През годините екипът на компанията се увеличи, достигайки до повече от 60 служители, всеки от тях е експерт в своята област, ангажиран и допринасящ.
Стараем се също така да осигуряваме на служителите си приятна работна атмосфера, организираме им различни активности, чрез които да се опознаят по-добре, което допринася за личностното и професионалното им израстване и за постиженията на компанията. Всички резултати, които постигаме, се дължат най-вече на техния професионализъм, експертиза и отдаденост. За цената, която плащат нашите клиенти за услугата, получават не само застраховка, а и опита на компанията с целия екип от професионалисти, които във всеки един момент са готови да отговорят на очакванията на клиента. И това доказва доверието, с което компанията се ползва на застрахователния пазар. Гордеем се и с това, че едни от най-големите компании в България разчитат на нас и години наред поверяват най-ценните си активи – техните служители, в наши ръце.   


Остава ли Ви време за семейството?   

Семейството винаги е стояло на преден план за мен. Въпреки, че на 26 годишна възраст станах Изпълнителен директор на международна застрахователна компания и работата и пътуванията ми бяха доста интензивни, съм се стремял да отделям нужното внимание и време за семейството и най-близките хора. Съпругата ми отдавана е свикнала с крехкия баланс между служебните ми ангажименти и личното време за семейството, за което съм й благодарен. Надявам се след време и децата ми да могат да кажат, че баща им е бил до тях във всички важни моменти и не са чувствали липсата ми, въпреки натоварения ми график през последните 20-тина години. Опитвам се да бъда до тях и активно да участвам в тяхното възпитание, образование, израстване и развитие като личности. В днешния динамичен свят живота, бизнеса, технологиите се развиват толкова бързо, че основното, което е важно за сегашните деца и бъдещи предприемачи, служители, ръководители, е да са много по-адаптивни, информирани, образовани и отворени към нови култури, технологии и професии, които дори не съществуват днес. Разбира се да имат и застрахователна култура и да се погрижат за най-важните неща, за да си гарантират спокойствие и сигурност.   


Вашият принос за развитието на бизнеса в България?   

За една част от големите компании, но най-вече за малките и средни предприятия рисковата среда, в която оперират, допуска неочаквани загуби, които значително превишават по стойност техните активи. Добре развитият застрахователен сектор е неделима част от всяка една съвременна икономическа система. Осигурената застрахователна защита срещу последиците от неблагоприятни събития дава възможност на фирмите и индивидуалните потребители да получат парични обезщетения и така да се справят с настъпилите затруднения. На нашите бизнес-клиенти ние предоставяме експертиза и нужното покритие за рискове, касаещи както работния процес, така и здравето и благополучието на техните служители.
Не само постигнатите финансови резултати са важни, важно е изграденото доверие, важно е отношението на всички нас към проблемите на хората, решенията ни и действията ни, с които ние, застрахователите допринасяме в различни сфери на обществения живот и с които помагаме за устойчивото развитие и благополучие на обществото. Например факта, че здравната система в България не е такава, каквато бихме желали да бъде, и че работодателите осъзнават ползите за тях и служителите им както в частта превенция на заболяванията, така и предоставянето на качествена здравна услуга посредством здравното застраховане. През 2017 сме застраховали повече от 50 хиляди служители в над 320 големи корпоративни клиенти и около 650 малки и средни предприятия от различни икономически сектори. Отличният капацитет и високото качество на услугите се реализират чрез партньорска мрежа от над 520 лечебни заведения в България.
От данните, с които разполагаме за нашите клиенти, изчислихме ефекта от спестеното време и се оказа, че годишно работодателите в България, които застраховат служителите си, спестяват близо 120 млн. лева – т.е. това са разходи за труд, който биха заплатили, но служителят няма да е на работното си място, а ще ходи по лекари. Също така потенциалът на здравното застраховане се изразява в намаляване на личните плащания за медицинска помощ и в редуциране на държавните разходи за здравеопазване.   


Бъдещето на компанията. Каква компания искате да видите след 3-4 години? Според Вас в каква посока ще се развие пазара?   

Застрахователната култура на българина нараства, както и очакванията на клиентите ни, затова ако искаме да сме успешни в дългосрочен план е необходимо непрестанно да се развиваме и усъвършенстваме. Една компания трябва да е гъвкава и да може да се приспособява към предизвикателствата на пазара, да не спира да предлага иновативни идеи, с които да изненадва клиента. За да бъдем конкурентоспособни и да отговорим на нарастващите нужди на потребителите на застрахователни услуги, ние се стараем да прилагаме индивидуален подход към всеки бизнес, подкрепен с нашата експертиза, кооперативност и висок стандарт на обслужване.

Както вече споменах, стратегията ни за диверсифициране на нашето портфолио играе важна роля за развитието на България Иншурънс и през последните години ние бележим значителен ръст, особено по отношение на обема, с повече от двуцифрено нарастване на продажбите. Нашата компанията се стреми непрекъснато да разширява хоризонтите на развитието си. Банковият канал за продажби е нещо, което предстои да развиваме по успешно и активно. Ще продължим да инвестираме в дигитализация на продуктите и услугите към крайни клиенти. И естествено в партньорството ни с брокери и посредници на пазара, тъй като това е една сериозна ниша и възможност продуктите да се наложат по-масово, бързо и активно на пазара.

От гледна точка на корпоративната философия, нашето желание е да заемаме позиция на новаторска компания, предлагаща стойностни и висококачествени застрахователни решения и услуги. Разбира се, да постигнем и по-голям пазарен дял и да бъдем предпочитан партньор за нашите клиенти.

Радвам се да отбележа, че застрахователния пазар, макар и много бавно се променя – расте делът на имуществените, здравните и финансовите застраховки. Искрено се надявам, че в следващите години тази тенденция ще се запази и застрахователното проникване по тези линии бизнес ще се увеличи.   


Благодарим за приятния разговор, ще се радваме на Вашият съвет към нашите читатели относно Успеха. Как се постига?   

Нямам готова рецепта за успеха, но се опирам на утвърдени принципи, които важат за всеки един от нас. За най-важен фактор за успеха слагам образованието – непрестанното желание да научаваш новости и да се усъвършенстваш. Знанията са неизмерим капитал, който винаги ще Ви донесе ползи. Ето и съвет – изберете и прочетете поне две книги по време на лятната почивка.
Без значение колко труд и усилия полагаш, ако работата ти доставя удоволствие, това е най-голямото постижение, което може да те доведе само до успехи.

Публикация в Novini.bg, 23.07.2018 | 10:21


Вижте още...

В подкрепа на каузата на „Подай ръка“ в помощ на деца с физически затруднения

19 Ноември, 2024

На 16 и 17 ноември 2024 г. в Joy Station, София, се проведе петото издание на благотворителната инициатива „Подай ръка“, в която „Застрахователна Комп [...]

Прочети още

„Застрахователна Компания България Иншурънс“ АД с дългосрочен рейтинг по национална скала ВВВ (BG) със „стабилна“ перспектива от БАКР

16 Октомври, 2024

„Застрахователна Компания България Иншурънс“ АД получи дългосрочен рейтинг ВВВ (BG) по национална скала със „стабилна“ перспектива от Българска агенци [...]

Прочети още
Login Search call EN
Вход за клиенти Вход за партньори Вход за лечебни заведения
24/7 Център за обслужване на клиенти +359 700 13 555