Bulgaria Insurance

Здравната застраховка поддържа служителите в добра форма

date 6 Ноември, 2017

Bulgaria Insurance

Снимка: © Юлиян Донов за списание „Мениджър“



Предлагаме комбинация от разумна цена срещу високо качество, споделя Николай Логофетов, изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Застрахователно дружество България, в интервю пред списание „Мениджър“

Господин Логофетов, как застрахователните продукти улесняват работодателите да привличат и задържат ценните си хора?

Пакетът от придобивки е от съществено значение за привличането и задържането на топ-таланти. Около 60% от наетите съобщават, че бонусите и придобивките са основен фактор, когато дойде момента приемат дадена оферта за работа. Както знаете в България, в повечето от случаите, допълнителните здравни застраховки се поемат от работодателите, като част от социалния пакет, с който привличат кадри и ги задържат. Чрез нашите продукти и услуги им даваме възможност да покажат и пред себе си, и пред хората си, че ги е грижа за човешкия капитал в компанията.    

Моят съвет е, ако фирмата може да предложи пълна здравна застраховка, да го направи, тъй като по този начин, най-вероятно ще привлече по-добри кандидати и ще запази служителите си по-дълго от конкурентите си. Ако обаче фирмата не е в състояние, може да опита да плати поне половината от здравния план на всеки служител, за което могат да се ползват и данъчни преференции, а останалата част да се поеме от самия служител.   


Коя е застраховката, включена в социалния пакет, която в най-голяма степен гарантира, че служителят няма да напусне или ако го направи ще има за какво да съжалява?

Допълнителните придобивки насърчават лоялността към работодателя и подобряват трудовото представяне, а и голяма част от тях са необлагаеми, което ги прави атрактивни за служителите. Например, стандарт по отношение на допълнителните социални придобивки в IT сектора в България са здравното застраховане и ваучери за храна, карти за спорт, наличието на минерална вода, чай, кафе в офиса.
Когато един служител напусне компания, в която е имал осигурена допълнителна здравна застраховка от работодателя и постъпи в друга, дори и срещу по-висока заплата, но без допълнителна застраховка, това е едно от нещата, което ще му липсва до голяма степен. Имаме такива случаи, когато напуснали служители се обаждат и искат самостоятелно да си сключат допълнителна здравна застраховка за себе си и семейството си. Причината е, че така спестяват опашките в поликлиниките и нуждата от направления, осигуряват си достъп до предпочитани лекари в медицинските заведения, а в определени случаи спестяват и разходите за лекарства и консумативи.   


Има ли разлика между допълнителните здравни застраховки, които търсят управителите и директорите, спрямо мениджърите на средни нива и експертните позиции?

Обикновено компаниите избират определен план за всички служители, в това число и за мениджмънта. Разбира се може да има изключения, но те са по-скоро рядкост. По отношение на мениджъри, които търсят наистина всеобхватен продукт с най-високи нива на покритие и в Европа и в целия свят, предлагаме ексклузивен продукт „Здраве без граници“на партньорите ни от АХА, който е наистина най-доброто на пазара.   


Конкуренцията сред застрахователите как се отразява на цените на здравни застраховки?

Пазарът на здравни застраховки в България се развива и е със сериозен потенциал. Ръстът на здравните застраховки само за първите пет месеца на 2017 е над 14% спрямо същият период на миналата година. Други обнадеждаващ фактор за всички застрахователи е, че все още над 85% от работещите в страната разчитат основно на здравната каса за своето лечение. Предвид факта, че допълнителните здравни застраховки са преди всичко приоритет на големите компании в България (с над 200 служители), то те ежегодно са затрупвани с оферти за корпоративна здравна застраховка от 22-те застрахователни компании, предлагащи здравно застраховане на пазара, което прави трудно отсяването на най-подходящата оферта за техните служители. Както виждате конкуренцията е доста голяма.
Относно цените – има много фактори, които влияят върху тяхното формиране – броят на служителите във фирмата, основен или разширен пакет на услугата, покрит лимит за лечение, стоматолог и възстановяване на разходи, степента на ползване и процентът заболеваемост. Разбира се, ние се стараем предоставените от ЗАД България цени да бъдат конкурентни, но не се стремим да сключим договор на всяка цена. Важното е клиентът да е убеден, че това което му се предлага е комбинация от разумна цена срещу високо качество на услугата.   


Какво е търсенето на международните здравни планове (АХА) и коя е тенденцията, която наблюдавате?

Радвам се, да отбележа, че една година след лансирането на Международните здравни планове „Здраве без граници“, в партньорство с АХА PPP International , интересът към тях значително нараства. Имаме много клиенти, които си подновиха застраховката за още една година. Повишеният интерес към тези продукти на пазара се дължи не само на затрудненията и несъвършенствата в обществената здравна система, но също така и на промяната в мисленето, че здравната застраховка не е само за случаите, когато хората са болни, а че тя трябва да спомага за опазването на хората в добро здраве.
Повечето от застрахованите ни клиенти са индивидуални или семейства с деца, но имаме вече и такива, които надградиха корпоративната локална застраховка с опцията „Болнично лечение“ на Международни здравни планове „Здраве без граници“за някои от ключовите си служители. Интересът тепърва ще расте, защото в България вече се оформя една стабилна прослойка среден мениджмънт – хора, които работят в международни компании и могат да си позволят да заделят пари за подобен вид застраховка. Например индивидуална застраховка за работещ между 35 и 44 години с пълно покритие (болнично, извънболнично и онкологично лечение + международен медицински асистънс) за територията на Европа се равнява на 200 лева на месец при годишен лимит 4 000 000 лева, включващи обширен диапазон от разходи за здравни услуги и лечение, както и преференциални условия в над 11 000 здравни заведения от международната партньорска мрежа на АХA Group. Само за информация на читателите на „Мениджър“ един скорошен пример – през това лято мой приятел, който работи във Франция, си счупи тазобедрена става. Престоят в болницата на ден беше около 1800 евро, отделно сметките на лекарите и хирурга, който го оперира, близо 25 хил. евро.  


Кои са другите програми, които предлагате съвместно със световния лидер АХА?

В момента работим върху нов продукт, който е насочен най-вече към поколението Y, познато още като милениълите. Едно от най-големите, но най-бегло споменавани предизвикателства в грижата за здравето, пред които са изправени днес работодателите, е психичното здраве на служителите. Съобщават се все по-високи нива на депресия, криза с наркотиците и увеличаващите се доказателства, че стресът и депресията са свързани с големи физически рискове за здравето. Работодателите трябва да погледнат отвъд традиционната здравна застраховка, да разширят общото благосъстояние и подобрят здравето на служителите си. Тази тенденция ни насочи да потърсим начин да разширим съществуващия корпоративен пакет „България Здраве“ като предложим в него и нови покрития, които да подпомогнат служителите в решаването на широк кръг от проблеми, породени от тревожност, депресия, изтощение, стрес, некоректно отношение или загуба на близък човек. Скоро ще финализираме продукта и ще го пуснем на пазара.


   

Накрая един личен въпрос – какво ви мотивира да се завърнете в застрахователния сектор след две годишно отсъствие и кой е бранд имиджът, който искате да наложите на управляваното от вас дружество?

Реално аз не съм се откъсвал от пазара през това време. По-скоро разширих и обогатих опита и гледната си точка, присъединявайки се като Изпълнителен директор към финансова група „Моите пари“, където развивах проекта „Управление на лични финанси“ и имах много по-непосредствен и пряк досег с пазара, клиентите, променящите се нужди, потребности и нагласи на хората и корпоративните клиенти. Всичко това ми помогна да се завърна отново на по-високо корпоративно ниво, но обогатен и мотивиран за новите предизвикателства на динамичното време, в което живеем. Относно бранд имиджа – аз съм на мнение, че хората, след определена възраст, трудно се променят, а понякога и не е необходимо. Вижданията ми за ценностите, философията, човешките отношения, визията за развитие и налагане на бранда не са се променили и ще се постарая да ги наложа и тук, разбира се, съобразявайки се с корпоративната политика. Хубавото в случая е, че моите виждания и очакванията на акционерите, до голяма степен съвпадат и това бе една от основните причини да приема предизвикателната и отговорна лидерска позиция.

Интервюто взе Венцислав Савов, редактор списание „Мениджър“, бр. 10/2017


Вижте още...

В подкрепа на каузата на „Подай ръка“ в помощ на деца с физически затруднения

19 Ноември, 2024

На 16 и 17 ноември 2024 г. в Joy Station, София, се проведе петото издание на благотворителната инициатива „Подай ръка“, в която „Застрахователна Комп [...]

Прочети още

„Застрахователна Компания България Иншурънс“ АД с дългосрочен рейтинг по национална скала ВВВ (BG) със „стабилна“ перспектива от БАКР

16 Октомври, 2024

„Застрахователна Компания България Иншурънс“ АД получи дългосрочен рейтинг ВВВ (BG) по национална скала със „стабилна“ перспектива от Българска агенци [...]

Прочети още
Login Search call EN
Вход за клиенти Вход за партньори Вход за лечебни заведения
24/7 Център за обслужване на клиенти +359 700 13 555