Bulgaria Insurance

Повече здраве в застраховането

date 23 Декември, 2020

Интервю на Николай Логофетов, Председател на УС и изпълнителен директор на България Иншурънс пред Списание "Мениджър"   

Bulgaria Insurance
"България Иншурънс“ предлага продукти в отговор на новите реалности, казва изпълнителният директор на компанията Николай Логофетов.
Сред тях са онлайн консултации с лекари и пакетът Health Protect+, предоставящ медицинска грижа при проблеми, свързани с Covid-19

   

- Колко време очаквате да продължи пандемията и с каква стратегия ще отговорите на предизвикателствата в този период?

- Към момента все още научната общност не може да даде категорични отговори на много от важните въпроси, за да можем ние да си отговорим докога ще продължи пандемията. Засега е ясно, че вирусът е устойчив и това е една от причините за трудностите в преодоляването му. В „България Иншурънс“ внимателно следим и анализираме икономическата ситуация и прогнозните данни, за да можем да прилагаме гъвкава стратегия за развитието на бизнеса ни. Като един от лидерите на пазара на здравното застраховане и като социалноотговорна компания ще продължим усилията си да бъдем в максимална полза на нашите клиенти. Основната ни грижа е да им осигурим право на избор и достъп до висококачествено медицинско лечение от водещи специалисти в широк кръг лечебни заведения, улеснена дистанционна процедура за завеждане и изплащане на претенции, онлайн и видео консултации с лекари специалисти и медицински експерти, включително психологическо подпомагане в условията на социална изолация. Продължаваме да инвестираме в разработването на допълнителни онлайн застрахователни услуги и да вървим към автоматизиране на повечето процеси по управление на бизнеса и риска.

- Какви тенденции във вашия сектор задвижи Covid-19?

- Първата и най-важна тенденция е дигиталната трансформация, която ще даде отражение на бизнеса и през следващите години, превръщайки се във важна стратегическа стъпка за сектора. Новата реалност наложи спешна необходимост от разработването и имплементирането на дигитални застрахователни решения и услуги. Друга тенденция, която се превърна в истински гореща тема покрай пандемията, е телемедицината. За нас това е работещо дистанционно решение, което предоставя възможност за онлайн преглед и консултация с необходимия медицински специалист без посещение на лекарски кабинет. „България Иншурънс“ вече предлага в покритието си по здравни застраховки онлайн консултации с водещи лекари от различни специалности – кардиолог, дерматолог, ендокринолог, УНГ, педиатър и други.

- Какви нови застрахователни продукти имат потенциал за ръст?

- Като при всяка криза новите рискови условия създадоха и нови пазарни ниши. Застрахователите реагираха адекватно и актуализираха част от продуктите си в унисон с търсенето на пазара, а голяма част вече включват риска „Covid-19“ в покритията си, въпреки че той все още не е достатъчно изучен и има масов характер. Здравните продукти на „България Иншурънс“, по специално „България Здраве“ и международната застраховка „Здраве без граници“, покриват необходимите консултации, прегледи и лечение при симптоми и установяване на коронавирус. Компанията създаде и изцяло новия продукт Health Protect+. Той предоставя възможност за своевременно лечение и адекватна медицинска грижа при здравословни проблеми, свързани с коронавирусна инфекция.

- Има ли промяна в отношението на българите към застраховането?

- През последните години отчитаме по-голяма активност от страна на потребителите на застрахователни услуги – вече немалка част от тях имат представа точно от какъв продукт се нуждаят. Продължава обаче тенденцията отношението към застраховането да е в следния ред: първо колата, евентуално жилището и чак накрая семейството и здравето. За съжаление българите все още недооценяват факта, че ако загубят работоспособността си поради инцидент или заболяване, доходите им ще намалеят значително и ще се влоши качеството на живот на цялото семейство. От застрахователните продукти и към момента най-купувана е задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. И все пак през последните години, макар и бавно, се наблюдава плавно повишение на търсенето на здравни застраховки, имуществени (основно във връзка с жилищното кредитиране), финансови рискове и отговорности.

- Как ще завърши годината за сектора?

- Още е рано да се правят прогнози предвид ситуацията в момента – ежедневният ръст на заболелите неминуемо води до затягане на мерките и връщане на рестрикциите. Резултатите за полугодието на 2020 г. показват стабилност на пазара на общото застраховане въпреки цялостната икономическа стагнация. Отчита се, макар и малък, ръст на премийния приход от 0,65% на годишна база. В зависимост от социално-икономическата обстановка до края на годината очакванията ми са общозастрахователният сектор да реализира резултат, близък до 2019 г.

- А каква ще бъде 2021 г. за застрахователния бизнес у нас?

- Трудно може да се предвиди как ще се развие Соvіd-19 кризата и как ще се отрази на застрахователния пазар в по-дългосрочен план. Пocлeдcтвиятa щe ce yceтят до края на настоящата и oтлoжeнo пpeз cлeдвaщaтa гoдинa. Наблюдават се някои важни фактори, кoитo пpякo щe дoвeдaт съответно до cвивaнe в тъpceнeтo нa зacтpaxoвки и спад на премийния приход: намалявaнe нa дoxoдитe нa нaceлeниeтo, фалити за някои сфери, драстичното свиванe нa тypизмa и пътyвaниятa, cпaд в пoкyпкитe нa aвтoмoбили и други стоки, ограничаване на кредитирането и т.н.

Годината няма да бъде лека нито за „България Иншурънс“, нито за сектора. Независимо от това ние сме си поставили амбициозни цели, свързани с нарастване на бизнеса и разнообразяване на застрахователния ни портфейл. Приоритет е това нарастване да е разумно и да реализираме положителен финансов резултат. При настоящата макроикономическа обстановка и при спецификите на българския пазар това е сериозно предизвикателство. Вярвам, че иновативните ни продукти и услуги, предоставянето на цялостни ефикасни решения, които отговарят на потребностите на клиентите, както и високото ниво на потребителско удовлетворение, ще бъдат от съществено значение за бъдещото развитие на „България Иншурънс“. 

Венцислав Савов. Текстът е от бр. 11 на сп. "Мениджър"


Вижте още...

В подкрепа на каузата на „Подай ръка“ в помощ на деца с физически затруднения

19 Ноември, 2024

На 16 и 17 ноември 2024 г. в Joy Station, София, се проведе петото издание на благотворителната инициатива „Подай ръка“, в която „Застрахователна Комп [...]

Прочети още

„Застрахователна Компания България Иншурънс“ АД с дългосрочен рейтинг по национална скала ВВВ (BG) със „стабилна“ перспектива от БАКР

16 Октомври, 2024

„Застрахователна Компания България Иншурънс“ АД получи дългосрочен рейтинг ВВВ (BG) по национална скала със „стабилна“ перспектива от Българска агенци [...]

Прочети още
Login Search call EN
Вход за клиенти Вход за партньори Вход за лечебни заведения
24/7 Център за обслужване на клиенти +359 700 13 555