Bulgaria Insurance

Повече здраве в застраховането

date 23 Декември, 2020

Интервю на Николай Логофетов, Председател на УС и изпълнителен директор на България Иншурънс пред Списание "Мениджър"   

Bulgaria Insurance
"България Иншурънс“ предлага продукти в отговор на новите реалности, казва изпълнителният директор на компанията Николай Логофетов.
Сред тях са онлайн консултации с лекари и пакетът Health Protect+, предоставящ медицинска грижа при проблеми, свързани с Covid-19

   

- Колко време очаквате да продължи пандемията и с каква стратегия ще отговорите на предизвикателствата в този период?

- Към момента все още научната общност не може да даде категорични отговори на много от важните въпроси, за да можем ние да си отговорим докога ще продължи пандемията. Засега е ясно, че вирусът е устойчив и това е една от причините за трудностите в преодоляването му. В „България Иншурънс“ внимателно следим и анализираме икономическата ситуация и прогнозните данни, за да можем да прилагаме гъвкава стратегия за развитието на бизнеса ни. Като един от лидерите на пазара на здравното застраховане и като социалноотговорна компания ще продължим усилията си да бъдем в максимална полза на нашите клиенти. Основната ни грижа е да им осигурим право на избор и достъп до висококачествено медицинско лечение от водещи специалисти в широк кръг лечебни заведения, улеснена дистанционна процедура за завеждане и изплащане на претенции, онлайн и видео консултации с лекари специалисти и медицински експерти, включително психологическо подпомагане в условията на социална изолация. Продължаваме да инвестираме в разработването на допълнителни онлайн застрахователни услуги и да вървим към автоматизиране на повечето процеси по управление на бизнеса и риска.

- Какви тенденции във вашия сектор задвижи Covid-19?

- Първата и най-важна тенденция е дигиталната трансформация, която ще даде отражение на бизнеса и през следващите години, превръщайки се във важна стратегическа стъпка за сектора. Новата реалност наложи спешна необходимост от разработването и имплементирането на дигитални застрахователни решения и услуги. Друга тенденция, която се превърна в истински гореща тема покрай пандемията, е телемедицината. За нас това е работещо дистанционно решение, което предоставя възможност за онлайн преглед и консултация с необходимия медицински специалист без посещение на лекарски кабинет. „България Иншурънс“ вече предлага в покритието си по здравни застраховки онлайн консултации с водещи лекари от различни специалности – кардиолог, дерматолог, ендокринолог, УНГ, педиатър и други.

- Какви нови застрахователни продукти имат потенциал за ръст?

- Като при всяка криза новите рискови условия създадоха и нови пазарни ниши. Застрахователите реагираха адекватно и актуализираха част от продуктите си в унисон с търсенето на пазара, а голяма част вече включват риска „Covid-19“ в покритията си, въпреки че той все още не е достатъчно изучен и има масов характер. Здравните продукти на „България Иншурънс“, по специално „България Здраве“ и международната застраховка „Здраве без граници“, покриват необходимите консултации, прегледи и лечение при симптоми и установяване на коронавирус. Компанията създаде и изцяло новия продукт Health Protect+. Той предоставя възможност за своевременно лечение и адекватна медицинска грижа при здравословни проблеми, свързани с коронавирусна инфекция.

- Има ли промяна в отношението на българите към застраховането?

- През последните години отчитаме по-голяма активност от страна на потребителите на застрахователни услуги – вече немалка част от тях имат представа точно от какъв продукт се нуждаят. Продължава обаче тенденцията отношението към застраховането да е в следния ред: първо колата, евентуално жилището и чак накрая семейството и здравето. За съжаление българите все още недооценяват факта, че ако загубят работоспособността си поради инцидент или заболяване, доходите им ще намалеят значително и ще се влоши качеството на живот на цялото семейство. От застрахователните продукти и към момента най-купувана е задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. И все пак през последните години, макар и бавно, се наблюдава плавно повишение на търсенето на здравни застраховки, имуществени (основно във връзка с жилищното кредитиране), финансови рискове и отговорности.

- Как ще завърши годината за сектора?

- Още е рано да се правят прогнози предвид ситуацията в момента – ежедневният ръст на заболелите неминуемо води до затягане на мерките и връщане на рестрикциите. Резултатите за полугодието на 2020 г. показват стабилност на пазара на общото застраховане въпреки цялостната икономическа стагнация. Отчита се, макар и малък, ръст на премийния приход от 0,65% на годишна база. В зависимост от социално-икономическата обстановка до края на годината очакванията ми са общозастрахователният сектор да реализира резултат, близък до 2019 г.

- А каква ще бъде 2021 г. за застрахователния бизнес у нас?

- Трудно може да се предвиди как ще се развие Соvіd-19 кризата и как ще се отрази на застрахователния пазар в по-дългосрочен план. Пocлeдcтвиятa щe ce yceтят до края на настоящата и oтлoжeнo пpeз cлeдвaщaтa гoдинa. Наблюдават се някои важни фактори, кoитo пpякo щe дoвeдaт съответно до cвивaнe в тъpceнeтo нa зacтpaxoвки и спад на премийния приход: намалявaнe нa дoxoдитe нa нaceлeниeтo, фалити за някои сфери, драстичното свиванe нa тypизмa и пътyвaниятa, cпaд в пoкyпкитe нa aвтoмoбили и други стоки, ограничаване на кредитирането и т.н.

Годината няма да бъде лека нито за „България Иншурънс“, нито за сектора. Независимо от това ние сме си поставили амбициозни цели, свързани с нарастване на бизнеса и разнообразяване на застрахователния ни портфейл. Приоритет е това нарастване да е разумно и да реализираме положителен финансов резултат. При настоящата макроикономическа обстановка и при спецификите на българския пазар това е сериозно предизвикателство. Вярвам, че иновативните ни продукти и услуги, предоставянето на цялостни ефикасни решения, които отговарят на потребностите на клиентите, както и високото ниво на потребителско удовлетворение, ще бъдат от съществено значение за бъдещото развитие на „България Иншурънс“. 

Венцислав Савов. Текстът е от бр. 11 на сп. "Мениджър"


Вижте още...

Важно съобщение за клиенти и партньори на България Иншурънс

8 Април, 2021

Поради планирано преместване на централния офис на ЗК България Иншурънс на нов адрес, в интервала от 17:00 часа на 09.04.2021 г. до 24:00 часа на 10.0 [...]

Прочети още

Актуално по време на пандемия: Как се промени ситуацията при здравните застраховки?

7 Март, 2021

За здравното застраховане по време на пандемия и новите тенденции споделя Цветелина Михайлова, Прокурист на ЗК България Иншурънс в първото издание Hea [...]

Прочети още
Login Search call EN
Вход за клиенти Вход за партньори Вход за лечебни заведения
24/7 Център за обслужване на клиенти +359 700 13 555