Bulgaria Insurance

Важно съобщение: До потребителите на застрахователни услуги

date 21 Февруари, 2018

Уважаеми потребители на застрахователни услуги,

Във връзка с Решение на Комисията за защита на потребителите, прието на заседание на 19.01.2018 г. Ви уведомяваме, че т. 36 във връзка с т. 35 и т. 74 от Общите условия по застраховка „Заболяване” от 01.07.2015 г. и т. 26 във връзка с т. 25, т. 48 и т. 64.2 от Общите условия по застраховка „Злополука и заболяване” от 17.02.2014 г. няма да се прилагат, считано от 21.02.2018 г.
ЗАД България“ АД

Комисия за защита на потребителите (КЗП) е специализиран държавен орган, прилагащ законодателството за защита на потребителите в България и осъществяващ административен контрол върху целия вътрешен пазар. Основната цел на този контрол е да създаде среда, където потребителите да се чувстват спокойни и сигурни. КЗП притежава компетенции по 11 закона – Закон за защита на потребителите и 10 секторни стопански закона.

Законодателната уредба на правата на потребителите включва и задълженията на търговците, съставите на административните нарушения и предвидените за тях санкции.

Основните дейности на Комисията за защита на потребителите са надзора на пазара за опасни стоки, контрол върху нелоялните търговски практики, отстраняване на неравноправни клаузи в общите условия на потребителските договори и продажбите от разстояние. КЗП съдейства за разрешаване на възникнали спорове между потребители и търговци във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламация за стоки и услуги и др.

КЗП е също така и координатор и контактна точка по три основни информационни системи за обмен на информация в рамките на ЕС по отношение на безопасността на стоките.

ЦЕЛИ НА КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ЗА 2018 ГОДИНА

  • 1. Укрепване на безопасността на потребителите /високо ниво на защита от сериозни рискове и заплахи при предлагане на стоки и услуги, в т.ч. потребители на застрахователни услуги/.
  • 2. Повишаване на осведомеността за правата на потребителите, в това число такива на застрахователни услуги.
  • 3. Оптимизиране на контрола върху използването на нелоялни търговски практики, включително при пазаруването в интернет.
  • 4. Обмен на добри практики и взаимодействие в областта на потребителската защита с други държави-членки на ЕС.

Вижте още...

Актуализиране на средните цени на здравни услуги съгласно Общи условия на здравна застраховка „България здраве“

31 Декември, 2024

Бихме искали да Ви информираме за предстоящи промени в средните цени на здравни услуги, които се прилагат на принципа на възстановяване на разходи в л [...]

Прочети още

Планирано обновяване на системите за уведомления и нотификации

30 Декември, 2024

Бихме искали да Ви информираме, че в периода от 10:00 ч. на 30 декември 2024 г. до 00:00 ч. на 31 декември 2024 г. ще бъде извършено планирано обновяв [...]

Прочети още
Login Search call EN
Вход за клиенти Вход за партньори Вход за лечебни заведения
24/7 Център за обслужване на клиенти +359 700 13 555