Като застраховано лице покритията по Вашата полица ще се прилагат както при обичайно диагностициране с вирусно заболяване, ако бъдете диагностицирани с коронавирус. Покриват се хоспитализация и разходи за извънболнична помощ, прегледи и лечение при симптоми на настинка, грип, вирусна инфекция и/или коронавирус, включително пневмония до лимита на избраното от Вас покритие, съгласно приложимите Общи условия и спазване на специалните условия и изключения, посочени във Вашата застрахователна полица.
Ако в рамките на действащата застрахователна полица по международназдравна застраховка „Здраве без граници“ се разболеете от коронавирус и в настоящият Ви застрахователен сертификат няма специално изключение за респираторни заболявания, то това няма да повлияе върху възможността да претендирате за възстановяване на разходи до края на срока на действащата застрахователна полица. Във Вашия застрахователен сертификат няма да се добавят допълнителни условия или изключения в резултат на това, че сте се заразили с коронавирус.
Вашата територия на покритие по действащата застрахователна полица не се променя, но може да има местни ограничения в държавата, в която се намирате или за болниците/лечебните заведения, които приемат за лечение заразени пациенти с коронавирус. За да получите достъп до правилното ниво на медицинска грижа и лечение, моля, направете справка с указанията на местните здравни власти.
Ако имате някой от основните симптоми на заболяването, като треска, кашлица и в най-тежките случаи задух, трябва незабавно да се свържете с Вашия личен лекар. Ако сте на територията на България трябва стриктно да следвате указанията на Националния кризисен щаб:
Ако сте извън територията на България трябва стриктно да следвате указанията на местния кризисен щаб, както и незабавно да се свържете с нас на телефон + 359 (0) 700 13 555 и да ни дадете пълна информация за Вашето местоположение, за болничното заведение, където сте настанени, за да можем да задействаме процеса на предварително потвърждение на Вашето лечение, заедно с партньорския екип на AXA – Global Healthcare.
Преди да предприемете Вашето пътуване е важно да проверите предупрежденията и ограниченията за пътувания, наложени от българската държава или държавата, в която се намирате, както и съответно от държавата, за която пътувате - актуална информация за мерките и ограничения в Европа и по света във връзка с коронавируса може да прочетете на сайта на Министерство на Външните работи.
Съответните лимити и покрития, както и Общите условия и определенията, отнасящи се до избрания от Вас застрахователен план, ще се прилагат, ако се разболеете и се нуждаете от лечение, докато сте в друга държава.
В този случай се прилагат обичайните Общи условия и правила по Вашата застраховка. Застрахователят не покрива разходи за превантивни и профилактични прегледи/тестове за каквито и да било заболявания, включително и коронавирус (виж „Изключения от застрахователното покритие“, стр. 30/т. (cc) Рутинна здравна грижа и профилактични прегледи).
Ако независимо от препоръките и инструкциите на властите в държавата, в която се намирате, за приети мерки и ограничения във връзка с коронавируса за свободно придвижване на граждани по света, Вие сте пътували до държава, която е включена в ограничителния списък, то в такъв случай няма да имате покритие за лечение на коронавирус. Моля, обърнете внимание, че в съответствие с Общите условия и препоръките за пътуване, покритието за спешна евакуация или репатриране не важи, ако спешната ситуация възниква, когато Вие пътувате на почивка/екскурзия до дестинация, за която британското Министерство на външните работи и въпросите на Британската общност съветва/препоръчва да не се пътува с цел почивка или по несъществени дела.
Ако се съмнявате, че сте заразен с коронавирус и се нуждаете от незабавно болнично лечение на място, където няма достъп до здравни заведения или медицинските услуги не са адекватни спрямо необходимото Ви лечение, в този случай важи покритието за евакуация и репатриране, приложимо съгласно условията на Вашата полица. Моля, имайте предвид, че наложените ограничения за пътуване в съответните държави, могат да повлияят на възможността за извършване на евакуация и репатриране.
Като застраховано лице във всички планове има включено покритие за разходи за наземен транспорт по спешност до или между болниците или когато медицинското лице определи това за наложително от медицинска гледна точка. Покритието включва и разходите за медицинско лице - придружител, което пътува с пациента. Важно е преди това да проверите местните указания на здравните власти за използването на линейка за транспортиране на заразени с коронавирус лица, предвид това, че може да има наложени ограничения.
Като застраховано лице Вие имате достъп до нашата безплатна телефонна услуга за здравна информация - “Здраве на една ръка разстояние, която е на разположение 24 часа в денонощието, 365 дни в годината на телефон +44 (0) 1892 556 753.
Когато имате здравословен проблем, е добре да имате възможността да поговорите с някого в най-кратко време. Чрез 24/7 телефонната линия за здравна информация имате достъп до медицински сестри, медицински консултанти, акушерки* и фармацевти*. Медицинските експерти на AXA са на разположение за разговори по телефона, готови да Ви предоставят конфиденциална информация на всички Ваши здравни запитвания – независимо дали се тревожите за ваксинации и други здравни изисквания преди пътуване, за общото Ви здравословно състояние или това на семейството Ви, или просто се нуждаете от подкрепа и успокоение. Също така имате възможност да получавате информация и безплатни брошури относно факти за широк кръг медицински проблеми, здравни състояния и тяхното лечение.
Услугата 24/7 телефонна линия за здравна информация не е предназначена да замести Вашия лекар, нито може да бъде използвана за диагностициране на заболяване или предписване на лекарства.
* Моля, имайте предвид, че фармацевтите и акушерките са на Ваше разположение от 8:00 до 20:00 часа от понеделник до петък, до 16:00 часа в събота и до 12:00 часа в неделя (местно британско време).